
BEELD is
Merel Bem is schrijver en fotojournalist, o.a. voor de rubriek Beeldvormers in de Volkskrant.
Rowan Blijd is Chef video bij Libelle, spreker en freelance programma maker. In 2022 verscheen haar eerste documentaire “Stil leven” bij de KRO-NCRV. Een film over de stilgeboorte van haar eerste zoon Amari.
Nadieh Bremer is een freelance data- en generatieve artiest die ooit is afgestudeerd als astronoom, vervolgens begon te werken als data scientist voordat ze haar ware passie vond in de visualisatie van data en het creatief bezig zijn met code.
Sanne Boekel is een beeldmaker die door middel van illustratie vragen stelt over systeemfouten en de dialoog zoekt over hoe het anders zou kunnen. Ze maakt werk dat kritisch, humoristisch en empathisch is.
Bart Drenth is voorzitter van de Federatie Beeldrechten en voorzitter van Pictoright.
Domenique Himmelsbach de Vries is sociaal kunstenaar en ideeën generator. Hij maakt monumenten voor ongeschreven geschiedenissen en toekomsten, doet ludieke campagnes en pleegt guerrilla interventies. Zijn werk is opgenomen in de collecties van museum De Domijnen in Sittard en het Internationale instituut voor Sociale geschiedenis in Amsterdam. NRC Handelsblad, Het Parool en RTL Nieuws publiceerden over zijn werk. Hij exposeerde onder andere in Amsterdam, Berlijn Gent en New York.
Madeleine van Lennep is directeur van de BNO (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers), de grootste, multidisciplinaire community van ontwerpers en illustratoren in Nederland die makers in elk opzicht helpt groeien.
Bart Maat is sinds 12 jaar (politiek) fotograaf voor o.a. ANP. Daarnaast werkt hij als freelance fotograaf voor diverse andere opdrachtgevers. Bart Maat won o.a. de Zilveren Camera, de Prinsjes fotoprijs en de ANP Nieuwsfotoprijs.
Paul Rutten is zelfstandig onderzoeker op het terrein van creatieve industrie, cultuur en innovatie en lector creative business aan de Hogeschool Rotterdam.
Illustratoren
Naomi T. Arnaudova en Haru Sukegawa werken met tekeningen die zijn gemaakt op basis van observaties, landschappen en de bewegingen van wat ze zien. Ze houden ervan om de kleine momenten in het leven vast te leggen en te bewaren. Hoewel ze al meer dan een jaar als duo samenwerken, verschillen hun stijlen van elkaar. Naomi richt zich op het tekenen van gezichtsloze mensen - het documenteren van het moment, met behoud van enige anonimiteit, terwijl Haru meerdere momenten op één papier combineert, waardoor je wilt blijven kijken. Ze hebben allebei verschillende manieren om de scène vast te leggen, maar er is altijd evenwicht in de manier waarop ze hun kunstwerken samenstellen.
